Spolupráce s influencermi. Aká forma je najvhodnejšia?

Influencer marketing znamená spoluprácu s ľuďmi, ktorí majú na sociálnych sieťach väčší počet sledovateľov a majú na nich vplyv. Mať dobrého influencera a vhodne zvolenú formu spolupráce s ním, je jedným zo spôsobov, ako zvýšiť dosah značky. Vyberte si preto takého influencera, ktorý bude mať k značke blízko, bude dôveryhodný a spoľahlivý, pretože dobré meno sa buduje dlho, no pokaziť sa dá rýchlo.

IMG-5363jpg

Zaplatiť alebo barter?

Barter je v každom prípade pre firmu výhodnejší, avšak vo väčšine prípadov platí, čim je influencer viac mediálne známy alebo čím má väčší počet sledovateľov, tým je aj vyššia pravdepodobnosť, že bude chcieť finančnú odmenu.

Bártrová spolupráca je rozhodne zaujímavá najmä u menších influencerov (mikroinfluencerov) s počtom followerov okolo 10-tisíc. Ide zvyčajne o zvyčajne win - win spoluprácu - spoločnosť je rada, že nemusí zaplatiť a influencer  sa teší, že je žiadaný a jeho popularita stúpa.

V prípade dohody na finančnej odmene, tá by mala byť férová, adekvátna k popularite influencera a veľkosti jeho publika, množstvu a kvalite publikovaných príspevkov a k tomu, ako si svoj online priestor cení.


Každá spolupráca musí byť podľa zákona na sociálnych sieťach

viditeľne označená ako komerčný obsah.


Dlhodobá verzus jednorazová spolupráca

Ideálne spolupráce sú dlhodobé, no efektívne môžu byť aj jednorazové s väčším počtom influencerov. Dlhodobé partnerstvá sú však z hľadiska budovania vzťahov s followermi pre spoločnosť výhodnejšie. Zvyšujú autenticitu príspevkov a pre sledujúcich sú lepšie zapamätateľné.

Pokiaľ si sledujúci spájajú influencera s konkrétnou značkou ľahko, je vhodné ho využiť ako ambasádora značky. Ambasádorstvo zabezpečí, že sa influencer spoločnosti zaviaže, že počas spolupráce (a aj nejaký čas po nej) nebude propagovať žiadnu inú značku z rovnakého segmentu.


Ambasádorstvo je dôležité najmä

v dlhodobých kampaniach.


Organizovanie eventu, akcie či koncertu

Dobrý dôvod na využitie spolupráce s influencermi je, ak organizujete nejaké podujatie. Influenceri pre spoločnosť, ktorá organizuje eventy, či už ide o koncerty, otváracie udalosti alebo  premiéry filmov, majú za úlohu prilákať k účasti širšiu verejnosť. Dávajú im do povedomia nový zážitok, ktorého sú sami súčasťou.

Samostatnú skupinu tvoria „press tripy“, ktoré firmy organizujú pre influencerov za účelom si ich „rozmaznať“.  Takáto akcia im ponúkne príležitosť získať priame skúsenosti s novými produktmi alebo miestom. Followeri si zároveň veľmi radi pozrú fotografie z takýchto stretnutí a dozvedia sa pikošky zo zákulisia.


Ak sa jedná o významnejšiu akciu, pozvite aj novinárov,

zabezpečíte si tak mediálne výstupy.


Súťaže

Súťaže na profiloch influencerov sú výborným pomocníkom pre zvyšovanie popularity vašej značky. Zapojenie sledujúcich do kreatívnej súťaže, spojenej  s výzvou k akcii, nútia followerov premýšľať. Značka alebo produkt sa im tak zapíše do podvedomia oveľa jednoduchšie.

Pri organizovaní súťaží však musíte počítať s tým, že značnej časti súťažiacich ide iba o výhru, no veľká časť z nich sa môže v budúcnosti stať vašim platiacim zákazníkom.





Pokiaľ bude výhra v súťaži veľmi atraktívna,

šírenie povedomia o značke bude o to väčšie.


Affiliate spolupráce

Špeciálne zľavové kódy na profile influencera sú u sledujúcich mimoriadne obľúbené a stimulujú predaje. Fungujú buď ako doplnok spolupráce, alebo ich možno využiť aj ako affiliate spoluprácu. Influencer nimi získava dohodnutú províziu z nákupov od svojich sledovateľov.

Takýto typ spolupráce umožní značke si aj jednoducho odsledovať počet uskutočnených predajov vďaka aktivite influencera.


So zľavovými kódmi to nepreháňajte. Followeri si na časté zľavy môžu

ľahko zvyknúť a nebudú chcieť už nakupovať za plnú cenu.