Public relations to je snaha spoločností o ovplyvňovanie verejnej mienky prostredníctvom médií - televízie, rozhlasu, printu alebo onlinu. PR je dôležité pri dosahovaní komunikačných a predajných cieľov firiem. Formuje verejnú mienku a získava, respektíve upevňuje dôveru prostredníctvom budovania vzťahov s verejnosťou. Aký je ale rozdiel medzi klasickým a plateným PR? Túto odpoveď už pozná málokto.
Klasické/to ozajstné PR
- článok nenesie označenie inzercia
- je z dielne redakcie, je podpísaný pod ním novinár (redakčný článok)
- prezentuje vyjadrenie aj iného odborníka, nie len vaše
- pôsobí dôveryhodnejšie, lebo pochádza z neutrálneho zdroja
- je objektívnejšie
- nepôsobí na čitateľa ako reklama
- nesie kvalitný obsah
- mediálny priestor je potrebné získať (lobing PR agentúr)
- má väčšiu silu
Platené PR, inzercia
- pod článkom je napísané inzercia alebo platený PR článok, čím má menší dosah
- je napísaný spoločnosťou a pôsobí komerčne
- prezentuje iba stanoviská firmy/jednej osoby
- môže vyznievať neobjektívne
- je napísaný v mene značky alebo produktu
- mediálny priestor si firma musí zakúpiť za vysoké náklady
- má menšiu silu, nakoľko reklamou sú čitatelia presýtení
S prianím pekného dňa
MK